Valet är ditt!

Härliga ungar! Vad kul att ni är tillbaka! Även om jag sett att ni då och då tittat in på vår Facebook-sida. Tack alla ni som delat med er av bilder och tankar under sommaren!

Nu är det dags för nytt år. Sista året för er på högstadiet. Kanske både spännande och skrämmande för många. Är det nu ni ska bestämma er för vad ni vill bli och göra resten av livet? Är det de val ni gör i år som kommer avgöra resten av ert liv? Åh nä – lugn bara lugn! Är det något fröken kan intyga så är det att ni kommer göra massvis av val i livet! Man kan ändra sig. Man får lov att ändra sig! Det är det som är det härliga! Men tänk på att val du gör får alltid konsekvenser. Bra och sämre. Med kunskap har man alltid lite bättre förutsättningar för att göra kloka val!

Jag hoppas att du bestämmer dig för att välja full fokus på kunskap i år! Med en välfylld ryggsäck så har man alltid lättare att välja i livet. Och jag lovar – är det någon ryggsäck som aldrig väger tungt- så är det just den ryggsäcken som är fylld med kunskap! Den är antagligen den lättaste bördan du nånsin kan bära.

Jag lovar att jag ska göra allt jag kan för att ge er de bästa förutsättningarna som jag bara kan ge för att fylla er ryggsäck ❤ Tillsammans är jag helt säker på att vi kommer uträtta stordåd i år! Tänk så mycket vi gjorde förra året…Presenterade visioner för kommunstyrelsens ordförande, fick artiklar publicerade och skrivna om oss i Hallandsposten. Ni gjorde en helt fantastisk film och visade att ni går från ord till handling – ni väljer att stötta de som är utsatta, ni visar solidaritet, ni visar att ni bryr er om, hur andra människor lever!

Antagligen är jag världens mest lyckligt lottade Fröken. Jag har de finaste eleverna i världen! NI!

Och du…tänk på att det finns många olika sorters val i livet! Vad tänker du när du hör ordet val? 

Kram från Fröken!

hämta (1)

val

confused_yyyqwera_bp

Vilka val gör du?

Kommentera

